website maken 2021

Hier moet je echt aan denken bij het maken van een website in 2021

Misschien ben je een ondernemer die graag een website wil laten maken in Amsterdam. Bij het maken van een website komt veel kijken. Zo moet je niet alleen rekening houden met het design en de content, maar ook updates van Google. De zoekmachine brengt in maart 2021 namelijk de nieuwe Google Mobile-First Index uit. Dit betekent dat websites steeds responsiever en dynamischer moeten worden. Wat houdt dit precies in  en waar moet je anno 2020/2021 op letten bij de ontwikkeling van je website?

Zorg voor een mobielvriendelijke site

Als ondernemer is het belangrijk om een goede website te hebben. Daarmee maak je een goede indruk op bezoekers en potentiële klanten. Wist je dat succesvolle ondernemers in Amsterdam elke vier jaar een nieuwe website laten maken? Het is namelijk belangrijk om mee te gaan met de tijd. Het aantal mensen dat toegang heeft tot het internet via de smartphone en/of tablet groeit nog steeds. Zodoende is het belangrijk dat je site goed te lezen is op een mobiel scherm. Tegelijkertijd moet de content van je website ook mooi en duidelijk zijn op andere apparaten. Er bestaat dan ook en direct verband tussen het design en de prestaties van je website.

Responsief webdesign is essentieel

Een website moet anno 2020 aan veel eisen voldoen. Wie bijvoorbeeld affiliate marketing wil implementeren op een site kan simpelweg niet om SEO heen. Zonder bezoekers valt immers je hele marketingcampagne in duigen. Naast een goede SEO-strategie is een responsief webdesign tegenwoordig essentieel. Dit betekent dat je jouw content en ontwerp op verschillende apparaten aanpast. Niet voor niets heeft het content management systeem WordPress steeds meer tools en plugins beschikbaar om je website zoveel mogelijk mobiel te optimaliseren.

Maak een duidelijke call-to-action

Creëer bij het maken van je website een duidelijke call-to-action (CTA). Dit betekent dat je jouw bezoekers aanspoort om een bepaalde actie te ondernemen, zoals afronden van een transactie. Om je bezoekers de kans te geven om dit te doen is het belangrijk om een primaire call-to-action aan je navigatie toe te voegen. Oftewel: maak een duidelijk zichtbare knop om actie te ondernemen. Maak de call-action ook toegankelijk op de mobiele telefoon, want juist dit geeft je voldoende leads.

Let op de laadtijd van de website

Een van de belangrijkste elementen waar je op moet letten bij het maken van een website is de laadtijd. Dit is een essentiële factor voor SEO en topprioriteit voor websites die veel bezoekers willen. Uit studies blijkt dat dat meer dan de helft van je bezoekers verwacht dat een niet meer dan twee seconden na het klikken op een link wordt geladen. Als het meer dan drie seconden duurt om een website te laden, zullen uw bezoekers hoogstwaarschijnlijk vertrekken. De kans is klein dat ze daarna ooit nog terugkomen, en dat wil je natuurlijk niet.

Pas jouw webdesign aan op nieuwe informatievoorziening

De manier waarop mensen toegang krijgen tot informatie is in rap tempo aan het veranderen. Waarschijnlijk zoeken we in de toekomst geen informatie meer door iets in te typen in Google, maar stellen een vraag. Dit betekent dat je jouw webdesign hierop moet aanpassen met voice search en een spraakgestuurde interface. Denk bijvoorbeeld aan virtuele assistenten en voice chatbots. Natuurlijk hoeft dit niet bij iedere website, maar het is zeker een interessante trend voor wie een website wil laten maken in Amsterdam!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *