publisher tips q4

4 tips voor publishers om Q4 te rocken in 2020

Het laatste kwartaal van het jaar is — vind ik — verreweg het leukste van het jaar. Bij Dept werken we voor verschillende (internationale) klanten die in november met Singles Day en natuurlijk Cyber Week en in december rondom Kerst los gaan met fantastische product uitlichtingen, mooie kortingen en extra creaties.

Mijn team en ik geloven in de kracht van partnerships die we gedurende het jaar opbouwen, en voor klanten volledig tot zijn recht laten komen in Q4. In dergelijke partnerships houden we de balans in de gaten: het beste voor onze klanten, maar ook zeker het beste voor onze publishers. Want zo’n win-win situatie zorgt voor de beste partnerships en de mooiste resultaten. Daarom delen ik en mijn mede consultants vanuit het Performance based Partnerships team bij Dept een viertal tips om je deze Q4 periode extra te laten rocken.

We bereiden ons allemaal voor om de early shoppers te bereiken en zichtbaar te zijn gedurende de piekmomenten van het vierde kwartaal. Maar we zien dat de late december shoppers toenemen, en dat hun conversie rations gedurende deze periode hoog zijn. Tot en met de laatste week voor Kerst kun je nog significante hoeveelheden sales realiseren, verspreid je piek momenten en knal heel Q4 in plaats van enkel op de gezette piek momenten.

Lauraine Eekels — Performance based Partnerships Consultant bij Dept

Wees er zeker van dat jouw website de grote pieken in verkeer aankan, evenals het laden van jouw website met zware afbeeldingen en hoge kwaliteit van video’s. Zorg ervoor dat zoveel mogelijk ge-compressed is als je dit nog niet hebt gedaan. Extra tip; verwijder niet essentiĆ«le plugins om de snelheid van jouw website vergroten tijdens deze belangrijke momenten voor zowel adverteerders als voor jezelf als publisher.

Ishtvan Torpoi — Performance based Partnerships Consultant bij Dept

Hou je prioriteiten in het oog. Wat als eerste op de planning staat, pak je als eerste op. Singles Day en Cyber Week check? Focus je dan op de content en exposure voor de feestdagen periode. Tip: publiceer tijdens Cyber Week ook content of aankoop tips voor Kerst. Inspiratie in deze periode helpt consumenten om tot een keuze te komen wat ze dit jaar zullen aanschaffen, naast voor zichzelf te shoppen tijdens dit grote discount moment.

Roos van Dop — Performance based Partnerships Consultant bij Dept

Het lijkt een inkoppertje, maar er zijn nog zoveel partners die dit niet proactief delen: de mediakit. Hoewel er bij veel partners een mediakit op de plank ligt, beland deze pas in onze inbox op het moment dat we erom vragen. Wees proactief, deel je mediakit op tijd en zorg ervoor dat je meteen in het oog springt door vooruit te denken met interessante – custom made samengestelde pakketten voor adverteerders. Hoe simpeler en duidelijker, tegen interessante prijzen, hoe sneller je volgeboekt zit. En vergeet niet; het is tot de dag zelf niet te laat. Delen kan nu nog steeds!

Jennifer Kok — Team Lead Performance based Partnerships bij Dept

Wil je nog 6 tips over hoe jij kan rocken tijdens het vierde kwartaal? Partners met wie wij voor onze klanten samenwerken via het affiliate programma kunnen deze two-slider bij ons opvragen. Interesse om ook samen te werken? Laat het ons weten via de reacties of stuur een berichtje!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *