5 vragen aan… Dennis van Es

Dennis van es

Dennis van Es werkt bij Solvari en is 2 jaar actief binnen de Affiliate Marketing branche. Ik ben erg benieuwd naar wat Solvari precies is en hoe publishers Solvari het beste kunnen promoten.

Ik stel Dennis de volgende 5 vragen:

Vraag 1. Wat is Solvari?

Vraag 2. Hoe raad je publishers aan om Solvari te promoten?

Vraag 3. Speel je vanuit Solvari in op specifieke trends & ontwikkelingen binnen de (affiliate) markt?

Vraag 4. Jullie hebben een directe affiliate samenwerking en maken geen gebruik van een traditioneel affiliate netwerk. Waarom hebben jullie hiervoor gekozen? Wat zijn de voordelen?

Vraag 5. Wat is jouw geheim voor succesvol affiliate marketing?


 

Vraag 1. Wat is Solvari?

“Solvari is een lead generator actief in de bouw- en verbouw branche. Enerzijds helpen wij consumenten met het vinden van het juiste bedrijf voor de klus aan hun woning, anderzijds helpen wij bedrijven met het vinden van nieuwe potentiële klanten. Hiermee brengen wij vraag en aanbod bij elkaar.”

 

Vraag 2. Hoe raad je publishers aan om Solvari te promoten?

“Het belangrijkste is om de bezoekers te voorzien van goede informatie en de juiste verwachtingen te scheppen. Het aanvragen van offertes is erg laagdrempelig voor bezoekers. Het is immers gratis en vrijblijvend. Wanneer de verkeerde dingen worden gecommuniceerd om de conversie te verhogen, kan dit ten koste gaan van de kwaliteit. Dat is vaak het belangrijkste aandachtspunt bij het promoten van onze campagnes.”

 

Vraag 3. Speel je vanuit Solvari in op specifieke trends & ontwikkelingen binnen de (affiliate) markt?

“In onze branche wordt kwaliteit steeds belangrijker. Om het maximale rendement te halen uit de leads, krijgen onze partners (de bouw- en verbouw bedrijven) steeds specifiekere wensen voor de leads die ze ontvangen. Dit betekent dat je nauwer moet samenwerken met affiliate partners en hen van de juiste informatie moet voorzien om deze kwaliteit ook daadwerkelijk te kunnen leveren. De behoefte van de bij ons aangesloten bedrijven verandert, hier moeten we samen met onze affiliates op in spelen.”

 

Vraag 4. Jullie hebben een directe affiliate samenwerking. Waarom hebben jullie hiervoor gekozen? Wat zijn de voordelen?

“We hebben inderdaad directe affiliate samenwerkingen, maar daarnaast hebben we ook samenwerkingen met enkele affiliate netwerken.”

“Bij onze directe samenwerkingen maken onze partners gebruik van de door ons aangeleverde iframes, ofwel hun eigen formulier waarmee de leads naar ons verstuurd worden. Bij de affiliate netwerken waarmee we samenwerken, wordt er traffic naar onze eigen landingspagina’s gestuurd.”

“Beiden heeft het zo zijn voordelen. Onze affiliate partners die via hun eigen website werken hebben vaak constante, stabiele bezoekersaantallen waardoor ook de toestroom aan leads vanuit deze partners erg stabiel is. De bezoekers komen grotendeels organisch op de websites terecht en zijn dus echt actief op zoek naar het betreffende product of dienst, wat ook de kwaliteit ten goede kan komen.”

Daarnaast is het voordeel van de affiliate netwerken dat de leads via onze eigen landingspagina binnenkomen. Zo komen ze direct al ‘in contact’ met Solvari en hebben we zelf in de hand wat er op de landingspagina gecommuniceerd wordt om de juiste verwachtingen te scheppen.

“Tevens kunnen we met de affiliate netwerken vaak sneller resultaat halen uit nieuwe campagnes doordat je snel traffic kunt genereren. Wanneer iemand eerst een website moet opzetten en aan SEO moet werken, duurt het langer voor het resultaat zichtbaar is.”

 

Vraag 5. Wat is jouw geheim voor succesvol affiliate marketing?

“Persoonlijk contact en een transparante samenwerking. Alleen dan kun je samen met je affiliates aan de juiste dingen werken. Elkaar van de juiste info voorzien en luisteren naar de wensen en behoeftes van elkaar staat hierbij aan de basis.”

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here