CJ Affiliate accepteert Google Shopping feeds

CJ Affiliate

Adverteerders opgelet! Bij CJ Affiliate hoef je geen specifieke affiliate feed meer aan te leveren. Het netwerk kan vanaf heden werken met het Google Shopping feed format.

Vorige maand kondigde het netwerk al aan deze verandering door te voeren, maar verwachting was dat dit per 25 april 2018 zou plaats vinden. Op 17 april is de communicatie uitgegaan dat het vanaf nu al kan, en dat CJ Affiliate daarmee voorloopt op schema.

CJ Legacy Feed Format stopt

Omdat het netwerk vanaf nu het Google Shopping format accepteert, zal het huidige format langzaam uitgefaseerd worden. Het CJ Legacy Feed Format stopt per 1 juni 2019.

CJ Affiliate raadt adverteerders aan voorlopig beide feeds nog aan te leveren. De meeste publishers zijn nog niet over naar het nieuwe format en om te voorkomen dat er een terugklap komt in promoties en daarmee inkomsten is het aan te raden beide feeds op te maken.

Meer veranderingen?

Ja, er komen zeker meer veranderingen aan vanuit CJ Affiliate. Zo wordt er in de zomer van 2018 een nieuw Travel & Experience feed format voor adverteerders gelanceerd. De feed is speciaal ontwikkeld voor adverteerders binnen de reis, evenementen en entertainment branche met specifieke requirements en opties die voor hen relevant zijn.

Daarnaast werkt CJ Affiliate aan product feed optimalisaties als een Product Catalog Export en een vernieuwde Product Search API voor publishers.

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here