Ben Mulder stond aan de wieg van Impulse, een nieuwe start-up binnen TMG Digital die voortkomt uit het innovatieprogramma Digital X. Hij is dagelijks bezig met partnerships, products & marketing voor Impulse dat inmiddels een jaar bestaat.

Het is onze missie om online publishers te helpen aan een extra bron van inkomsten die past bij de site, niet storend is en echt iets toevoegt voor de bezoeker. Impulse biedt een ‘one-click’ ecommerce-oplossing waarmee op een slimme manier de juiste match tussen doelgroep, content en product gevonden wordt. We geloven in een duurzame samenwerking met onze publishers waarbij een eerlijke verdeling van de opbrengsten voorop staat.

 

Ik stel Ben de volgende 5 vragen:
Vraag 1. Wat is Impulse?
Vraag 2. Hoe raad je publishers aan om Impulse in te zetten?
Vraag 3. Welke kansen pake ja aan als je Impulse implementeert als publisher?
Vraag 4. Wat is het voordeel van Impulse? En zijn er ook nadelen?
Vraag 5. Wat is jouw geheim voor succesvol affiliate marketing?


Vraag 1. Wat is Impulse?

“Met Impulse zorgen wij ervoor dat publishers van groot tot klein zonder storende banners een mini-shop kunnen toevoegen aan hun site met producten die passen bij de doelgroep én de content. Door op de speciaal gemaakte triggers te klikken (dit kunnen afbeeldingen zijn maar ook tekstlinks) openen bezoekers deze mini-shop in een layer die in de stijl van de publisher kan worden aangepast.”

“Meedoen is eenvoudig: publishers kunnen de gratis plugin installeren en ze zijn klaar om te starten. Bezoekers van de site kunnen hun aankoop geheel binnen de shoplayer regelen. Uit onderzoek blijkt dat dit erg gewaardeerd wordt. Zowel door publishers als bezoekers.”

Vraag 2. Hoe raad je publishers aan om Impulse in te zetten?

“We raden publishers aan om zich aan te melden en de plugin te installeren. Samen met de publishers bepalen we vervolgens wat de juiste positie en tekst is voor de triggers om de conversie zo hoog mogelijk te maken. Voorop staat dat Impulse zich aanpast aan de site van de publisher; zij weten immers het best wat hun bezoekers willen. We zien bij launching customers zoals Metro, Upcoming en Autovisie dat deze samenwerking werkt! In vergelijking met normale banners scoren we clickthrough-rates die vele malen hoger liggen, zonder bezoekers te irriteren.”

Vraag 3. Welke kansen pak je aan als je Impulse implementeert als publisher?

“Als je Impulse implementeert creëer je een logisch verlengstuk aan je website. Het is een extra service voor je lezers. Publishers inspireren hun bezoekers en Impulse zorgt ervoor dat ze direct een aankoop kunnen doen die bij die inspiratie past. Bezoekers kunnen op een gemakkelijke manier een aankoop doen zonder dat het ze wordt opgedrongen: het is geen interruptie, zoals banners dat vaak wel zijn. Het mooie is: Impulse regelt achter de schermen alles: van het opnemen van de bestelling tot het afleveren van het pakketje en de klantenservice. Hier bouwt Impulse op TMG die al jaren e-commerce ervaring heeft.”

Vraag 4. Wat is het voordeel van Impulse? En zijn er ook nadelen?

“Impulse is de manier om je content om te zetten naar cash. Het ziet er stijlvol uit en is makkelijk te installeren. Doordat wij al het werk aan de achterkant uit handen nemen, kunnen publishers zich bezighouden met waar ze het best in zijn: mooie content maken. Omdat we nog volop in ontwikkeling zijn, moet wel af en toe de plugin van een update worden voorzien. Gelukkig kost dat de publisher niet meer dan een paar minuten.”

Daarnaast is het belangrijk om goed na te denken over het plaatsen van de triggers. Als publisher weet je precies wat werkt. Daar moet je gebruik van maken maar dat gaat niet vanzelf. Impulse biedt de tool; publishers bieden de kennis van hun doelgroep.

Vraag 5. Wat is jouw geheim voor succesvol affiliate marketing?

“Ons geheim mag iedereen weten: voor succesvolle affiliate-marketing is een goede samenwerking nodig. Een samenwerking die de publisher niet teveel tijd kost, transparant is over de verdeling van de opbrengsten en geen afbreuk doet aan de site. Daar staan we voor. ”